sobota 14. května 2011

Kontrolní den 122 GHz

Vzhledem k tomu,že se nepovedlo spojení s OK1JHM na 122 GHz v 2.subregionálním závodě,tak jsme 14.5. provedli kontrolní den za účelem zjištění problémů.
K Milanovi jsem dorazil kolem 11 hodiny.Nejdříve jsem mu předváděl jak mi chodí UFON internet,pak jsme provedli zkoušku a testování zařízení 122 GHz na vzdálenost 15 m.
Později jsem se přemístnil na stráň pod lesem vzdálenou 700 m. Ze začátku jsem Milanův maják nenašel.Obratem on našel maják můj.
Přece jenom má na tomto pásmu dloholeté zkušenosti.Také jsem zjistil ,že 42 parabola je již velmi ostrá na směrování. A tak již na vzdálenost těch 700 m,když jsem měl azimut natočen vedle o 15 m, již jsem Milanův maják neslyšel.
Pak jsme pokračovali ve vzájemné zkoušce majáků , transvertorů a nastavování elektrických a optických os. Já jsem měl v transvertoru nastaveno maximální zesílení, kdy šum byl bez signálu S7. Bohužel jsem neměl jemný šroubováček,abych to nastavil - tak až příště.Protože byl čas již pokročilý,tak jsme toho nechali.
Prodlužování vzdáleností budeme zkoušet při nejbližším vhodném počasí.
Pár obrázků a video na dokreslení kontrolního dne.

Pohled na maják OK1JHM přes optiku
SEVERJUG














Pohled na protistanici,vpravo Panna














Mé stanoviště pod lesem














Natápění majáku v trávě














Obě stanoviště,vpravo Panna,
stativ zpevněn proti pádu














Pohled na parabolu transvertoru 122GHz
OK1JHM přes optiku SEVERJUG














Video 122 GHz


No a protože dneska bylo setkání na Kozákově
tak odkaz:
http://www.cbjilemnice.com/galerie/kozakov5-11/index.html

Žádné komentáře: