středa 1. prosince 2021

Zařízení pro pásmo 2320 MHz

 K rozdávání bodů do závodů jsem si zhotovil  malé zařízení pro pásmo 2320 MHz. Vzhledem k mému kapacitnímu využití jsem transvertor pořídil od bulharské firmy SG - LAB. V transvertoru jsou již naprogramovány 4 kmitočty. Je možno je upravit podle vlastní mezifrekvence. Změřené zesílení bylo 20,1 dB. Šumové číslo 0,33 dB.

http://www.sg-lab.com/amateur.html

 


 

 

Dále pokračuje zesilovač s transistorem MHT 0008N. PCB mi poskytl Ondra OK1CDJ .. Zapojení je podle :

https://d11fdyfhxcs9cr.cloudfront.net/templates/383483/myimages/2_4_ghz_4w_power_amplifier_mht1008n_designed_by_dj0abr_and_dc1rjj_1v0.pdf

 

 

 

Napětí 24 V je vyrobeno v DC/DC meniči a spouštěno přes seqencer DB6NT.

Aby se transistor nezničil je potřeba jej budit při napětí 24 V  max 200 mW. Při více jak 400 mW je zničen. Za PA jsem použil cirkulátor fy HYPER CBM 2.3 - 2.7 GHz . Mikrovlnné relé je ovládáné přes seqencér , napájeno DC/DC měničem. Bulhar mi dával při přezkoušemí max. 1,7 W na 2320 MHz. Na výstupu zařízení bylo  nastaveno 5 W. Zařízení pracuje do  WIFI antény 24 dB.

 

 


Nejdříve jsem také vyzkoušel funkčnost vykoného modulu SSPA UMTS pro 2320 MHz, který používají amatéři  pro QO- 100 satelit. Modul je osazen  LDMOS 2 x  BLF7G22L-130N

 

 

http://www.sp5xmu.pl//13cm/Modifications_to_Nokia_PA_with_2xBLF7G22L_G7NTG.pdf

http://sp5xmu.pl/13cm/PA_13cm_Eng_4.pdf

Modul jsem napájel napětím 25,6 V / 5 A.  Při buzení 1 W byl výkon 22 W  na kmitočtu 2320 MHz.


 

 

 Jako krabici jsem použil  dle doporučení jednoho amatéra  MAXLINK ALUBOX určenou pro MICROTIK ROUTER BOARD , která je pefektní.

 Když jsem před závodem umístnil zařízení na stožár , pefektně jsem poslouchal řadu majáků. V závodě jsem neudělal žádné spojení. Po závodě jsem provedl kontrolu zařízení. Objevil jsem vadný transistor PA.

 Měřením jsem zjistil , že z Bulhara byl výkon 500 mW. Vše bylo způsobeno tím, že všechna nastavení jsem prováděl bez krytu Bulhara. Nemá totiž žádné otvory nad trimry. Tedy bez krytu bylo nastavení 200 mW , s krytem 500 mW !!. Provedl jsem výměnu  PA transistoru. Výkon  byl  5W.

 


Žádné komentáře: