pátek 26. března 2010

První RS na 10 GHz z domova

Odpoledne jsem viděl snímky z meteo radaru.Tak jsem to stále sledoval,co bude počasí dělat. Jako první jsem zaslechl maják DB0ANU vzdálený 300 km.Následně jsem udělal první spojení RS z domova s DL7QY z JN59 BD vzdálenost 333 km.
Druhé spojení o 3 hodiny později jsem udělal s OK1TEH z lokátoru JO70FD.
Obě uvedené stanice jsem slyšel až do 20 hod.V 21 hodin jsem točil rotátor směrem na Krkonoše,kde mám parkovací polohu a zde aniž tam byly nějaké vhodné mraky,bylo tam těsně před bouří jsem zaslechl SP6ASD JO81LD vzdálenost 204 km,kterého jsem udělal.
Při pokusech jsem používal zařízení parabola 0,6 m,transvertor holý DB6NT cca 0,2 W + FT857. Bohužel ve směrech 240 až 90 stupňů přes sever mám kopce Krušných hor a České středohoří, převýšení 150 - 450 m. Snad pomůže do budoucna ovládání polohy a PA.V průběhu RS jsem také slyšel maják DO0CWC.

Situace v 15.15 hod














ON4KST 1 QSO s DL7QY













Anténa natočena na DL7QY












ON4KST 1 QSO s OK1TEH













Situace v 19.30














RS - konec spojení s OK1TEH,víc jsem nestihl

Žádné komentáře: