neděle 25. dubna 2010

Kontrolní den na 47 GHz

O víkendu jsem se rozhodl provést kontrolu zařízení na 47 GHz,neb po více jak 5-ti letech od postavení jsem na zařízení nic mimo vlastního provoz nekontroloval.Protože doposud nemám k měřiči výkonu sensor na vyšší pásma,rozjel jsem se k Alešovi OK1FPC - dík za pomoc.
Nejdříve jsme měřili výkon přístrojem HP 435 se sondou pro 33 - 50 GHz.
Vzhledem k tomu,že v zařízení je zesilovač 30 mW ,tak změřený výkon 3 mW mne překvapil.Samozřejmě,že po tolika letech byl lehce rozladěn dvojitý filtr. Po naladění byl výkon 20 mW.
S přístrojem HP8970A pak byly změřeno celkové hodnoty transvertoru zisk 42 dB a šum 6,2 dB pro MF 145 MHz.Zde bych chěl jen upozornit , že se nám stalo,že najednou šum na MP plaval od 10 - 12 dB.Aleš na to hned přišel.Maják byl zapnut pro natopení a způsoboval rušení při měření. Byla provedena i kontrola kmitočtu,zde to bylo lehce mimo a poslech majáku.Odchylka byla jen zaznamenána.
Po příjezdu domu jsem si provedl kontrolní srovnání analyzéru HP pomocí směšovací diody a gunn oscilátoru,jak jsem již dříve popisoval v měření.

Transvertor 47 GHz se zesilovačem a
filtrem












Transvertor pohled shora












Detail zesilovače a filtru












Pohled na výstup R 500












Vyrobená přechodka R 220/R500












Přechodka,směšovač a gunnoscilátor












47 GHz měření signálu 20 mW na analyzátoru
MF 1,69 GHz šíře 10 MHz/dílek












Část měřícího pracoviště













Kontrolní den na 47 GHz měl také OK1UFL a OK1AIY.Viz níže

Ahoj,
47GHz transvertor prošel rekonstrukcí. Dostal předzesilovač z dílny OK1FPC a filtr.
V neděli 25.4 jsem vyjel na kopec spolu s Pavlem OK1AIY. Poslechem majáku OK0EA a potom majáku SR6BTV ze vzdálenosti 100 km (viz video) byl prověřen úspěch rekonstrukce.
73! Míla OK1UFL

Sestava 47 GHz s novým transvertorem OK1UFL
















Detail nového transvertoru OK1UFL













Video z Krkonoš
http://www.youtube.com/watch?v=P0o-i8rL0tM

Žádné komentáře: