pondělí 28. února 2011

Kontrolní dny

S blížícím se závodem - 1.subregionálem proběhlo pár kontrolních dnů.

1. - 26.2. jsem prováděl pokusy s OK1AIY.
23 cm bylo v pohodě,na 10 GHz byl signál o trochu slabší než jindy. Soustředily jsme se hlavně na 24 GHz. Po 2 hodinových pokusech jsem poprvé od něj zaslechl jeho 24 GHz signál.Můj signál neslyšel.Ale i ten poslech je dobré znamení do budoucna.

2. - 27.2. jsem testoval mé zařízení/maják a transvertor/ na 122 GHz.Transvertor jsem den předem dokončil.Naplánoval jsem si to tak,že když to jde dobře v místnosti,tak to bez problému půjde i venku.Maják 122 GHz jsem dal na balkon,namířil směr na nejbližší 1,5 km vzdálený kopec.Na kopci jsem postavil stativ
SEVER-JUG se zařízením a v naději hledal signál,neb na maják jsem krásně viděl.
Bohužel ani po 2 hodinách jsem nic neslyšel.Byl jsem dosti zklamán.

Zařízení na 122 GHz připraveno ke zkoušce














Boční pohled na pracovní verzi
transvertoru 122 GHz bez krytu














Čelní pohled na transvertor 122 GHz














Pohled na systém 122 GHz














Dnes již vím,že 122 GHz není 76 GHz...


Odpoledne jsem postavil 122 GHz stanoviště u baráku.Maják jsem měl jen tak na zemi.Poprve jsem slyšel signál z majáku venku,zkouška proběhla na vzdálenost 40 metrů.Subjektivně se mi zdálo,ze je to slabé...

Oživování transvertoru 122 GHz
venku na maják


Provedl jsem si alespoň nastavení elektrické a optické osy paraboly a dalekohledu na signál.
Večer jsem doma provedl úpravu u dolaďovacího jádra 40 GHz,a zvýšil jsem citlivost o 12 dB na S-metru při příjmu majáku.

3. - 28.2. V pondělí odpoledne jsem vyjel do hor k OK1JHM , kde jsme 4 hodiny prováděli testy a zkoušky 122 GHz zařízení.Tam bylo místy dosti sněhu a cestou k němu bylo i plno námrazy na silnicích.Milan měl sice plno práce s dřívím co mu přivezli,ale plně se mi věnoval.Přítomen byl také OK1FSK.Řešily se porovnávání majáků,transvertorů,parabol a ostatních komponentů.Milanovi se velmi líbil SEVER-JUG.
Tím,že jsem v sobotu zvýšil citlivost se při testech potvrdilo jako výrazné zlepšení.Udělal jsem zde na závěr také mé první spojení na 122 GHz.
http://www.youtube.com/watch?v=FI7aqEAmDD4
Více na fotografiích.
K zhotovení transvertoru pro 122 GHz se vrátím v jiném článku.

Nastavování ant na maják 122 GHz














Můj maják 122 GHz v trávě viděn přes
optiku SEVER-JUG














Detail travního majáku 122 GHz














Zkouška EC v pozadí OK1JHM
připravuje zařízení














Pohled na transvertor 122 GHz OK1EM














Parabola natočena na OK1JHM














OK1JHM se ladí na signál mého majáku















Precizně provedené zařízení OK1JHM














Odkazy:
http://ok1em.blogspot.com/search/label/maj%C3%A1k








Žádné komentáře: