neděle 5. září 2010

VHF contest 2010

Nedalo mi, abych alespoň rozdal pár bodů a vyzkoušel některá zařízení pro MW.
Počasí bylo dobré.
Jako zařízení jsem použil FT857 s 3 W,které mám trvale nastavené pro MW.Anténa na střeše PA0MS stará 30 let.....Zejména jsem zkoušel SDR na různé signály. Na snímku je signal silné stanice OK5T,která je ode mne vzdálena 16 km na S-metru RS 59 +60 dB.
Pro tyto měřící účely jsem měl k trancievru zapojen extra velký ocejchovaný MP 120.
Protože jsem na 144 MHz již delší dobu nesledoval provoz v závodech,překvapilo mne,že big stanice většinou sedí na zadku na "svém" přiděleném kmitočtu a jen CQ.
Já jsem prolaďoval celé pásmo a natáčel systematicky anténu na různé směry.
Na pásmu bylo celkem dosti stanic.Bylo plno stanic silných kolem 59 +60 dB,jako OK1GZ,OL3Z,OK1RF,OK1KJB,OL4A později jsem to přestal sledovat neb mně překvapilo,že jsem nenašel v mém QTH stanici,která by vysloveně měla spletry....

Hezké spojení bylo v češtine s 9A5Y JN85PO 597 km.
Perfektní spojení v rušení bylo s HB9JSX JN47LJ 521 km a s HB9BA JN37SG 610 km.V noci jsem odpočíval.
Tedy v závodě jsem rozdal body s QRP zařízením s tímto předběžným výsledkem:

Celkem QSO: 104 QSO
Celkem bodů: 18118
Průměr: 174 km/QSO
ODX: IK4ADE JN54OE 744 km, HB9BA JN37SG 610 km,

Děkuji všem za trpělivost při navazování spojení.

Anténa PA0MS













Zařízení FT857 min výkon,













Signál na SDR zahlcen OK5T,













Použit deník Lokator,sledování i RS

Žádné komentáře: