středa 25. prosince 2019

Průchozí útlumový člen 22 dB / 600W

Pro nastavování PA  jsem potřeboval    průchozí útlumák na vyšší výkon pro  pásma 144 - 432 MHz. Mé profi průchozí útlumáky končí na 200 W . Prostudoval jsem různě publikované články, zejména OK1UGA, OK1VM a OK1GTH. Nakonec jsem provedl dílčí kopii dle provedení OK1GTH. 
 
 

Na svých stránkách to má perfektně popsané, spočítané a naměřené. Odpory jsem pořídil na EBAY a Aliexpres. Pro měření charakteristiky jsem si k analyzéru pořídil na Ebay  triger oscilátor. Základ mechaniky tedy je vyfrézovaná deska AL tlouštly 10 mm. Z obou stran je plochá měď tlouštky 5 mm.
Váha mědi bez opracování je 1 kg. K tomu jsem z obou stran dal AL chladiče co dům dal o váze cca 5 kg.   Při testovaném výkonu 250 W byly chladiče studené. Při měření jsem na používaném kmitočtu 432,200 MHz  naměřil útlum 22,4 dB. Ještě by to chtělo kapacitní kompensace...
Více je na přiložených fotografiích a odkazech.



 Průběh vlastního triger oscilátoru









CHarakteristika  útlumáku v nastaveném rozsahu měření.




1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Taky jsem potřeboval útlumový článek do PA 70cm. Omylem jsem si místo 3W 20W. LD Mos odešel do věčných lovišť. Aby se to neopakovalo tak mě Petr OK1VAV udělal utlumový článek z odporů koupených v GES. PSW 1:1,5. Cena 50Kč. 20W na 3W.