sobota 6. června 2009

Mikrovlnný závod 2009

1.den - 6.6.2009

Předpověd počasí nevěštila nic dobrého.Chladno a déšť. Na kopec jsem vyjel 2 hodiny před závodem.Vzhledem k počasí jsem se smířil s tím,že nebudu na kopci spát a zařízení jsem tedy také bral málo.Jen ručku, 24,47 a 76 GHz včetně majáků a náhradní rdst na
144 a 430 MHz a 5 AKU.

Počasí předčilo předpovědi.Jakmile jsem s vnukem vyjel na kopec začalo pršet ,chvíl kdy nepršelo bylo málo.S deštěm ubývalo MW stanic z kopců, kteří měli jen MW zařízení.Tak jsem udělal jen 2 spojení na 24 Ghz a to bylo vše. V 15 hod UTC přestal být slyšet i maják z Černé hory na 24 GHz.To trvalo 1 hodinu.Pak se lehce vyloupl ze šumu, avšak síla byla jen S 4. Teplota se pohybovala mezi 9 - 11 stupni. Vzhledem k tomu,že nebylo slyšet ani na 145 MHz žádné stanice a vše jsem měl promočené, jel jsem domů.

Postaveno a déšť















Chvíle bez deště














Prší, vzadu Sedlo 726 m/m














Jak trpí zařízení...














Moře vody co spadlo














Voda na parabole 24 GHz














Maják pálil díru v mlze naplno ...














Zmrzlý na kost...














Všude voda...














2. den - 7.6.2009

Ráno jsem vyjel časně.Bylo zataženo,celý den foukal studený vítr.Sem tam chvílemi pršelo.Zařízení bylo postaveno rychle.Vzhledem k tomu,že jsem si vzal i 23 cm zařízení, tak tam jsem udělal celkem dosti spojení.Nejzajímavější jsem dělal s OL7Q v silném dešti.
Mikrovlnná pásma bylo skoro osiřelá,nebylo s kým dělat spojení.Radost jsem měl z toho, že můj maják na 47 GHz slyšel i OK1KJB.Bohužel naopak OK1IA maják neslyšel vůbec.Vzhledem k přírodním živlům a podmínkám šíření,lze tento závod hodnotit jako velmi špatný.
Stát u stativů za tohoto počasí je nelidské...

Ranní překážka v cestě na kótu - býk














Vnuk Lukáš - stavitel a kuchař














Pohled směrem na Krkonoše














Vyhlídková věž,vzadu vysilač Buková hora














Sestava zařízení 2.dne, celý den nabalen a
s pláštěnkou













Vnuk Lukáš , vyhlídka v mlze













Zabezpečení proti dešti














Odpolední vyjasňování s deštěm














A proto obdiv a dík všem, kteří se zůčastnily a dík za spojení a toleranci.


Celkové počty spojení:

1296 MHz - 33 QSO
24 GHz - 9 QSO
47 GHz - 3 QSO

Žádné komentáře: