pátek 1. dubna 2011

Maják OK0ET 24 GHz opět funkční

Ve zprávě od OK1VAO bylo sděleno,že maják OK0ET v Praze je opět funkční.
Já jsem také upravoval své zařízení na 24 GHz,zejména výměnu LO a OCXO.
Kmitočet jsem zatím nastavil + do 8 kHz,ale vzhledem k tomu ,že jsem dříve vždy nevěděl kde jsem ,tak zatím je to přesné. Až se to trošku srovná nějakými pády a pod. tak to nastavím na čítači přesně.Ale co je to na 24 GHz přesně?
I když mám ten měřící prostředek ,tak ještě počkám po prvním závodě....
Tak jsem zkusil ,jak je to u mne slyšet.Síla se zdá být stejná jako před úpravou.

Zařízení 24 GHz -pouze vlnovod














Zkušební sestava 24 GHz














Zkouška poslechu OK0ET jen na vlnovod


Poslech jsem zkoušel jen v okně
i s horničkou. - video



Dodatek k příspěvku:
Po provedené opravě jsem jel transvertor 24 GHz přeměřit k Norbertovi DL4DTU na měřící přístroje.

Norbert provedl měření všech vstupů na SM TX a výstupů na PA.Bylo zjištěno,že na vstupu PA bylo 0,5 mW , na výstupu 0,2 W místo dříve prezentovaných 0,7 W. Hold ani tato technika nevydrží věčně. Důvod nebyl zjištěn ani po pečlivém měření,nahrazování OCXO digitálním generátorem a přeměřování LO. Bylo provedeno měření všech kabělů a ant relé.U LNA vyhodil Norbert izolátor, který jsem tam měl na vstupu ,tímto se také zlepšilo N...
Závěrem provedl Norbert nastavení LNA, u transvertoru bylo dosaženo N 3 dB a zesílení 19,5 dB.

Velmi mne překvapilo, jaký praktický vliv mělo toto nastavení.
Doma mám maják na 24 GHz, který jsem před úpravou slyšel v místnosti S 9 +20dB,
po nastavení slyším tento maják S 9+50dB.
Dnes 10.4.2011 jsem opět zkusil poslouchat maják OK0ET jen na holý transvertor bez antény na vlnovod. Síla signálu 569-579 mne překvapila.
Krátké video z chudého fotáku následuje:

Poslech majáku OK0ET po nastavení LNA


http://ok1vvm.aitech.cz/new/ok1em/ok1em.htm

Žádné komentáře: