pondělí 11. dubna 2011

Transvertor 122 GHz

Po zhotovení majáku,jsem se s vervou pustil do stavby vlastního transvertoru.
Oscilátor je dle DF9LN na kmitočtu 141,32522 MHz.Násobič na 13,5 GHz je použit od OK1FPC.Blok MF a zdroj pro násobič CMA 382400 AUP na kmitočtu 40,7 GHz včetně regulace napětí pro RX a TX je proveden dle Pavla OK2VJC, vše v samostatné AL krabičce.
Směšovač je proveden dle DL2AM tak zvaný UNI ,to znamená že násobič vidí přímo na tišták směšovače.Diody mi lepil Zdeněk OK1FSK.Napětí na diodě měřím jako u majáku voltmetrem s rozsahem do 2 V.
Doladění 40 GHz a směšovací diody je opět provedeno dolaďovacím elementem TEKELEC AT6926-7SL, k dostání u DL2AM.U doladění 40 GHz jsem musel prodloužit mechaniku se závitem o cca 4 mm.Ozařovač je proveden obdobně jako u majáku z duralu a vlisována mosazná trubička.
Mechanika je provedena obdobně jako u majáku. Ještě se musí provést zakrytování transvertoru.
Nastavování směšovače jsem prováděl na externím směšovači OK1FPC ve spojení s HP analyzérem.
První spojení jsem uskutečnil s OK1JHM dne 28.2.2011.
Neustále se mi zdálo,že transvertor není tak plně citlivý.
Pár hodin před 1. subregionálem jsem ráno v 3 hodiny v šílené snaze z toho vytlačit co se dá, promáčkl diodu ladícím elementem TEKELEC.

Po závodě mi Aleš vyměnil vadnou diodu a nastavil směšovač.
Po doručení jsem provedl 10 hodinový test provozu majáku a transvertoru..
Na směšovači jsem naměřil tyto hodnoty:

Při příjmu : šum S1 napětí na diodě 0,1 V
šum S7 napětí na diodě 0,25 V
Při vysílání : napětí na diodě 1,8 V !!!
Trimr u diody nastaven na 370 ohmů .
K dalšímu měření na analyzéru jsem se nedostal,neb nemám nyní externí směšovač.

Děkuji všem za pomoc.
Pár fotek na dokreslení stavby.

Oživování MF ŠG












Měření kmitočtu LO












Zapékání diod v troubě,












Kompletace transvertoru 122 GHz












Pohled na chudý panel transvertoru 122 GHz












Boční pohled na transvertor 122 GHz












Čelní pohled na transvertor 122 GHz












Pohled shora na transvertor 122 GHz












OdkazZkoušení transvertoru 122 GHz


http://ok1em.blogspot.com/2011/02/majak-122-ghz.html

Žádné komentáře: